V DAD-e uvedú vo svetovej premiére novú hru Miloša Karáska

21.03.2007 Prešov

Prešov 20. marca (TASR) - Za svoje vrcholné realistické dielo považuje súčasný slovenský dramatik Miloš Karásek hru Au revoir, ktorej premiéru chystá v prešovskom Divadle Alexandra Duchnoviča (DAD) na piatok 23. marca. ...
Na dnešnom stretnutí s novinármi podčiarkol, že v texte nič nevymyslel, všetko sa stalo v živote. Text má hotový asi rok a hneď ho aj odovzdal jedinej účinkujúcej - herečke Ľudmile Lukačíkovej. \"Písal som ho pre ňu, je v špičkovej forme, \" dodal. Ideovo je monodráma \"o nedostatku komunikácie v našom živote\", čo Karásek považuje za jeden z najvážnejších problémov súčasnosti. \"Ľudia sa nedokážu porozprávať, nedokážu si povedať svoje city, nedokážu si ich dať najavo a väčšinou potom už je neskoro, \" konštatoval.
Tvrdenie oprel o fakt, že v hre je plno motívov viažucich sa ku skutočným ľuďom, ktorí už nežijú. Jedným z nich bol aj Vasil Turok, dramaturg DAD, ktorého Karásek označil za svojho veľmi blízkeho umeleckého partnera.
Karásek vystupuje ako autor textu pod svojím už viackrát použitým pseudonymom Caspar Ester.
Lukačíková je vďačná za hereckú príležitosť, pretože takých pre ženy v strednom veku nikdy nie je dosť. Ako priznala, hrať v tejto monodráme je \"ťažké psychicky aj fyzicky\". V skúšobnom období zistila, že asi v polovičke predstavenia jej dochádzajú sily. \"Keby som mala minútku - dve takú pauzu, keby za mňa niekto zaskočil alebo pomohol, \" povzdychla si.
Lukačíková si váži aj to, že Karásek jej napísal už druhá hru. Prvou bola Toaletárka a jej uvedenie v DAD-e asi pred troma rokmi zaznamenalo úspech. Stále je v repertoári. \"Tam som mala aspoň partnerov, sem-tam som mala pingpongové dialógy, \" dodala na porovnanie. V Au revoir príde asi v polovici predstavenia na javisko herecký kolega Eugen Libezňuk v alternácii s Mariánom Markom, no celý čas nič nepovie, mlčky jej sekunduje.
Hudbu k predstaveniu skomponoval Norbert Bodnár.
 

Vyberte región

mark